words do hurt..

Ja vad ska man säga jag sitter här och så bara bubblade iden upp i huvudet om vad jag ska blogga om.

Nämligen hur folk tror att bara för att man säger saker på ett så kallat "snällt sätt" så sårar det inte , men det gör det visst.
Eller typ säger jag det så här så kanske dom inte bryr sig.

Men visst bryr man sig ? Jag hade en period där jag tog åt mig av allt som folk sa till mig / kallade mig .
Vissa tror att om jag säger att gud va smal du är så är jag snäll . Men vet ni vad det är samma sak som att kalla någon tjock , Dom tar åt sig dom med och tänker typ " fan .. är jag för smal .." t.ex.
Alltså även om man skojar och säger t.ex. "Hahhah fan va fet du är " så kanske personen bara skrattar åt det och tänker " ä vafan " Och sen inte ägnar en tanke mer åt det , Eller om man får höra det oftare (även fast det är på skoj) så kan man tillslut börja ta åt sig..
När jag var inne i en sån period att jag tog åt mig av vad alla sa så gick jag i 3:an eller a brydde mig ända upp i 7:an om jag ska vara ärlig. Iallafall då räckte det att någon skämtade om att jag var tjock så tog jag åt mig , just då gjorde jag inget åt det (var bara lite mullig då som man ska vara när man är mindre ni vet). Men i 6:an /7:an så tog jag åt mig på allvar av det och slutade äta och började träna massa. Det slutade med ätstörningar och rasade i vikt. Alltså jag vågade inte visa min kropp på samma sätt som jag skulle våga nu. (ta mig inte fel här) men alltså jag skulle inte kunna gå i tajta kläder då , det kan jag nu liksom.
Då skämdes jag över min kropp som jag vet inte vad!
Nu skäms jag inte alls och jag bara älskar min kropp, även fast den inte är världens bästa formade och snyggast men jag är nöjd med den ändå !

Okej jag mår inte toppen så kommer inte på så mycket mer att skriva men det jag ville komma till är att tänk på vad ni säger , det kan faktiskt tolkas fel och ja såra en människa otroligt mycket även fast det inte var meningen till det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0