Dingle

Var ju som sagt på Dingle igår !

Gud va kul och underbar skola, lätt att jag ska gå där!
Började dagen med att få rida Dioél tror jag hon hette.. Underbar storhäst ! I galoppen kändes det som att man svävade på moln..
vi övade på galoppfattningar. Lärde mig massor !
Vi blev uppdelade i två små grupper och vi i min grupp kom jätte bra överens och hade super kul tillsammans !
Efter att vi hade ridit fick vi lägga på alla täcken och släppa ut hästarna igen .

Så efter lunchen skulle vi ut och köra par !
Vi fick gå och hämta Bernie Boy och Leon . Jätte fina storhästar,
Vi körde team work och gjorde i ordning en häst i taget alla tre! Gick fort och super bra, sen fick vi lära oss hur man satte på dom i vagnen och jag fick börja att köra dom ! Det var verkligen mäktigt att köra dom ... Gosh pigga och starka var dom med, men det gick bra, vi körde runt hela gården + internatet och Tomas som var med och som kommer bli min kör lärare där sen han förklarade en hel del och sa vad allt var.

Efter det fick jag borsta på en av dom skadade hästarna , kommer tyvärr inte ihåg vad han heter, men han va dunder fin !

Jag som ska plugga till veterinär kommer att gå hästhållning , så då får jag göra allt med den linjen så vill säga rida dressyr och hoppning samt lära mig att köra 4 spann , 5 spann och kanske till och med 6 spann ! Kuligt :D
Så kommer jag att få plugga Naturvetenskap när dom andra har häst teori.

Detta kommer bli bra! Längtar som bara deeeeen, 6 månader kvar.

Leon <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0