Åren på husebacken. #1

Började på husebacken ( så kallat HB) våren 2009 och började rida Heli och Hilma. Blev inte så lång varigt, kanske 2-3 månader  sen blev jag för lång och tung.
Så jag började att pyssla med Isak (han var inte inriden då) . Började att vänja han med sadel och träns, ledas , kratsahovarna ! ( och det med hovarna ska jag säga det var inte lätt. Han sparkade med bakbena och halv stegra när man tog fram .)
Började även lite med att tömmköra han. Men det la vi ner ganska fort när han inte visade något intresse av det. Men det ska vi snart ta tag i igen så att vi kan köra in han .

Jag minns det så väl, jag minns hur jag varje dag hade gått där och spanat in den där stora fina underbara Nordsvensken som gick där i hagen , hur jag önskade att jag skulle få sitta på hans rygg och galoppera över gröna ängar. 
 
Men i November 2009 så frågade stallägaren mig om jag ville börja ta hand om Kron. Och det var ju klart att jag sa ja! En vecka efter det fick jag sitta på han för första gången.  Det var underbart.
Har jag nämn att jag inte kunde rida innan jag började på HB ? 
 Veckorna gick och jag lärde mig lite mer och började tillslut att få trava och galoppera. 
Men det gick ju inte så jätte bra.. flängridning kallas det väl.. 
Han bara gena hela tiden och jag bara flög med som en vante.
Fick inte ens honom över 30 cm..
 
Några veckor efter det så tog jag mig över ett lite högre hinder.
2011 så började jag hjälpa till att rida in Isak.
Det gick ju som det gick med den envisa lilla åsnan..
 
Konstarterar att jag inte red han så mycket. Rider han knappt längre. Det händer någon gång ibland att jag rider han när jag har tid.
 
Sommaren 2011 så flyttade Erika hit och började lära mig mer i ridningen på Kron. Och det har tagit mig så lång jag är idag.
En del är ju ridskolans förtjänst också men mest Erikas. TACK!
Efter att Erika hjälpt mig 2-3 gånger :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0