wrooooom

Okej det förra inlägget var inte så kul men ändå ..
En sak jag har tänkt på länge är allt jävla skit snack det finns i häst världen .
Jag har råkat ut för det.
Jag har visserligen råkat säga lite ..
Men det är över nu .
Men jag fattar egentligen inte varför man ska snacka så mycket skit tillexempel " Åh , ser du hon kan inte få sin häst i form." eller " Åh vad dålig hon är hon kan inte äns hoppa 70 cm."
Men då säger jag bara en sak , Hon som inte får ner sin häst i form , hon kanske inte är helt färdig utbildad, hästen kanske inte har musklerna till det än eller så får hon inte ha ett skarpare bett som kanske behövs.
Jag säger inte att man ska ha starka bett för att tvinga hästen och så men det kanske behövs ett för att det är ända sättet i fall hästen är stark och bara drar i väg. Förstå mig inte fel här.
Hon som kanske inte hoppar 70 hon kanske är höjd rädd, eller så litar hon inte riktigt på hästen. Eller hon kanske till och med inte har ridit så länge.
Jag förstår på Kron kan jag hoppa höjder , inte för att jag hoppar så högt eller ofta med han.  Högsta jag har hoppat med han var 1 gång . det var 90.
Men jag hoppar annars bara till 60 max 70 lixom och jag hoppar kanske 1 gång i månaden.
Och med andra hästar jag vågar inte lixom, jo med Boppan vågar jag .
Men inga andra jag vet inte varför. Jag vågar inte , hindret ser bara så högt ut.
Men jag älskar att hoppa så jag kämpar på med det. Det är bara det att jag är rädd för att ramla av eller hästen skadar sig .
Jag har råkat ut för skit snacket, som tillexempel " Du rider inte du åker runt, du förstör hästen, stackars hästen lider ju och massa mer" Jag var på väg att ge upp men tack vare alla som stöttade mig, som fanns där så fortsatte jag.
Ja detta var ett litet åsikts inlägg, vill ni ha flera sånna ? :)

Kommentarer
Postat av: ida

sv:jag följer dig nu!:)

2012-03-17 @ 22:44:48
URL: http://aqipage.blogg.se/
Postat av: Josefine

SV; Absolut! snart hehe :D

2012-03-18 @ 12:39:11
URL: http://fantasias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0