Hemkommen!

Nuuu så är jag äntligen hemma blev en lång dag på Ale.
Gick till stallet vid 10 tiden och borstade samt fixade med täcke och skydden, lastade på han med min lilla ängel gick direkt på !
Åh snuttegullet :3
Åkte ditt och fick göra böjprov på alla benen och sen trava fram och tillbaka med han samt longera han , och det syntes tydligt att han haltade på vänster fram och bak.
Så han fick rakas och få bedövning i knät på fram och i haserna bak och när han inte kände av det så gick han lite bättre men inte jätte.
Så han fick lungnande och röntgas, röntgen såg bra ut så han fick medicin sprutor och så tog dom ju av skon med för att få se under hoven.
Gissa vad man hittar då ? Jo hålrum ...
KUL. eller inte så han ska tillbaka imorgon och skos runt om å se så det inte är på dom andra med.
Samt kolla om sprutorna gjorde det lite bättre i så fall ska han få ut medicin och så blir det box vila i ett par veckor, eller a han får en liten sjukhage som han får stå under dagen.
Så här står man med en halt häst när man äntligen kunde börja rida igen :(
Får la satsa lite mer på Isak då, bygga muskler.
Hilmer med som ska ut och köras.
Kron ska ut och gå 1 lång promenad och en kort 2 gånger om dagen.
Stakars bebis..
När vi kom tillbaka så fotade My (http://myakesson.blogg.se/ )mig och Kron :')
Bilder kommer lite senare, nu ska jag duscha sen plugga lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0