29/6

Red Kron idag. Allt gick jätte bra han kom fram till mig i hagen och allt . Men när vi kom upp till stallet så stog det en hus bil som han blev rädd för och travade ner för backen och fattade galopp neranför och stack med mig på ryggen , fick inte stop på han hur mycket jag än försökte.. Så det ända jag kom på att kunna göra var att svänga in i staketet (hagen) . Jag var helt chokad så när jag äntligen fick stop slängde jag mig av och jag kunde inte hålla mig . Choken tog över. Jag blev rädd. Jag blev rädd för min egna bästavän. Jag bara skakade vågade inte sitta upp igen förens Erika kom och skulle hjälpa mig med han..
Hon hjälpte mig ialla fall en massa , TACK . Han har nog aldrig gått så bra i formen. Fick rida barbacka medans hon longerade han . Gick super bra i båda varven i både skritt och trav. Har fetting träningsverk fortfarande ! haha. Innan jag red tillbaka han tog jag en ficka med Inger ^^
Sen när jag skulle rida tillbaka han så gick Erika med. Jag vågade helt ärligt inte rida han själv . Vet inte om jag kommer våga rida ut på han ensam efter detta..
Jag vill inte vara rädd för min bästa vän men det som hände skrämde ihjäl mig. jag skakar än idag när jag tänker på det. Jag får se hur det blir nästa gång jag ska rida han . Erika ska ha han i 5 veckor själv nu medans jag har Tuffy, vi kommer rida ut tillsammans mass och så.
 
 
 
 
Å låten.
Detta är våran låt gubben. 
 
~We made it all this way~
 
 
 
 
~I would never give upp for something thats so small~
 
 
Lite skillnad är det la ialla fall ? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0