Kron 1/1-2012

ÅHÅHÅH fatta ovant att skriva 2012 :s

jaja åter till Kron!

Började med att gå ner ditt vid halv 3.. va lite lagom trött igår xd

Och då hade hästarna stått inne så hans box var det rörigaste jag har sett xd

Så jag började med att göra i ordning han i typ 30 min :3

Riktigt mysigt var det!

Sen så sadla jag och skrittade fram han i 15 min faktiskt.

sen arbetade jag han i skritt och trav, han lyssnar mycket bättre med den nya sadeln!

jag tyckte att han var så duktig så han fick gallopera lite och det tyckte han var jätte kul.
Han har börjat att fatta gallopp med bakdelen som man ska nu !

Galloperade mest på mitten volten och det tyckte han var jobbigt i början men efter ett tag blev han jätte fin i gallopen på volten !

Så när han vart så duktig travade jag av och sen skrittade jag av han i 20 min .

Sen tog jag in han sadla av och ryktade han. åh det tyckte han var mysigt!

Sen mockade jag hans box och gjorde den fin med ny torv och allt !

Så la jag in en tuss hö och lite havre sen fick han komma in i sin mysiga box och äta i fred.

så ställer jag mig och mocka hilmers box så hör man en duns från hans box, då kollar man så klart över.
Vad får man se?

Jo en liten söt klumps som rullar sig! 

aw :')

Sen så tog jag ju så klart undan mina grejer och sopa stall gången , så fick han en sista klapp så gick jag hem.

Men påvägen hem så stannar Inger mig och säger att hon har en present till mig !

Så fick jag  den och gick hem , när jag kom hem och öppna den så hade hon köpt ett par lindor till mig som jag ska ha till sommarhästen ! :')

Tusen tack ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0