Lite mer Info

Kanske ska ta och berätta lite mer om mig.

Min häst period började en dag 2009 då jag var uppe i huset som vi höll på och bygga, jag bestämde mig för att gå ner och kolla på något av stallen om jag kunde få hjälpa dom ,
Först gick jag till dom med travhästarna och dom sa nej , Då gick jag till Inger och Ingemar.
Inger ställde några frågor och sen bytte vi nummer för dom skulle iväg och hon skulle ringa när dom kom hem så skulle jag få komma ner och rida Heli lite,
och så började mitt liv som stalltjej ,
Jag red shettisar i 3 månader ungefär sen blev jag för stor , så jag fick gå över till att ta hand om Isak , men inte rida då eftersom han inte var inriden.
efter någon månad så sa Inger att hon trode att jag var mogen för att börja rida deras Nordsvensk Kron,
Så jag provred han och jag vet egentligen inte vad jag föll för men jag föll för den hästen som jag inte ens kunde skritta..

Och så började jag ta hand om han och det var på han som jag lärde mig rida!
Jag började ta lektioner och allt ,
Vi gick framåt men han litade aldrig på mig eller något .

Och nu 3,5 år senare så litar han på mig för att jag inte bara rider utan jag gosar med han när jag inte har han och ibland bara jag rycktar och går runt lite med han i padd,

Nu kommer han fram till mig i hagen ibland i trav till och med !
och han är ALLTID glad med mig nu för tiden.
Han är underbar,

Säg till om det är något mer ni vill veta!

Kram Embla :)

Kommentarer
Postat av: My Åkesson

Vänta nu. Jag fick Boppan den 27 november 2009. Började rida i början av augusti, du började rida innan sommaren samma år DET VET JAG för det har du själv sagt många gånger. Sen så kommer jag ihåg att du inte red kron när jag fick Boppan, utan strax efter det så provred du, jag var med då. Så då är det knappt 2 år. hur fick du det till 3,5 år? :o

2011-11-08 @ 20:56:21
URL: http://myakesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0