6/11

Idag va jag i stallet en stund , gick ner vid 11 och tog in Isak eller a Elvira tog Isak jag fick jaga Hilma .. ): 
Men tillslut orkade hon inte springa runt och fjanta sig mer så då fick jag in henne .
Så vi tog in och borstade , då kom My med Boppan ! 
Så gjorde vi iordning dom och red ut en svän Jag + Isak - Elvira + Hilma - My + Boppan - josefin + Fanta.
det gick bra tog lite skritt trav och en hel del galopp, Han var jäääääääääätte stark ): Och det gillas inte ..
Det gick ju ganska så bra tills vi kom fram till en hage med kor i och ni kan inte gissa vad han gjorde då ..
Han gjorde VÄRLDENS hopp rätt upp i luften och åt sidan .. XD
Jag flög ju så klart med och tappade stigbygglar och allt ..
Sen så travade vi "runt" en liten tur så vi kom tillbacka fast var tvungen att ta oss upp för en backe och då tog vi ju så klart galopp och Isak blev så glad att han rejsade med Hilma ! :o
Gud vad fort det gick !
Sen så skrittade vi upp för en jäääätte lerig backe .. efter det så bestämde jag och Elvira oss för att skritta eftersom Hilma är inte jätte bra kondition och så , Sen Isak har inte så jätte mycket muskler och så än så My och Jossan galopperade iväg en bit och då tappade vi ju bort dom så klart .. xd
Så vi frågade en man som var ute med sin hund och han sa att dom galopperade upp ------> dit xd 
Så vi tog en sista galopp och sen travade vi av och då hittade vi dom i skogen där dom "gömde" sig samt tog en så kallad "fika paus" med godis xD

Sen så skrittade vi resten av biten hem och tro mig blev typ 20-30 mins av skrittning!

efter det sadlade vi av och borstade sen fick dom gå ut ,
Då tog jag in Kron och först släpte jag han i paddocken så han fick galoppera av sig , sen tog jag upp han borstade sadlade och började longera lite,  sen kom Elvira och hjälpte mig att longera medans jag red,
Det gick bra han arbetade ganska så bra med bakdelen och sökte sig verkligen neråt när han gick i bra tempo ! 
Så glad att vi har kommit så långt som vi har gjort nu,
Red bara i skritt och trav , red inte så länge

Skulle på Yuoga sen så det blev hem , blogga , duscha, byta om och åka ^^

Yuogan vart awsome !
På Torsdag blir det Kårr (stavning)

Ska börja med dagens outfit så det kommer imorgon ! :)

Ha det gött! Kram Embla ! :D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0