Whoop Whoop julafton i morgon :3

WHOOP WHOOP det är jul i morgon !
Hoppas hoppas hoppas att jag får en systemkamera eller iphone, men man kan ju alltid drömma..

Aja , va ju på Ale i måndags med Heli och Hilma , dom hade hål väggar i hovarna. Det var inte bra , sen röntgade dom helis höft för att se varför det typ är som att hon först är jätte stel och sen är det som om det smäller till i höften på henne ,

Men dom hittade inget konstigt, dom tror att det är knäskålen som spökar på henne.
Så hon fick komma hem med B-vitamin för musklerna och ska gå i mycket uppförsbackar.

Sååå ingen skola för mig (a'
Men jag fick pysslat med Kron på kvällen , det var egentligen Erikas dag men hon hann inte rida så hon undra om jag ville det, så vi hjälptes åt att borsta han , så la jag på han ett shabrak och träns sen red jag lite , i skritt då med , underbara häst <3

Tisdags var det skolan , ganska chill faktiskt , först volyboll turnering, min klass kom 2:a :d

Sen kollade vi på Romeo och Julia!

Sen när jag kom hem var jag helt slut! D:

Så jag gick och la mig nästan direkt x'd

Onsdags så var det avslutning så vi fick lyssna på pettson och findus sagor..
Samt fick mina betyg !! :3
Fett nöjd :D

Sen så gjorde jag lite allt möjligt,

Åkte till stallet och körde Hilmer lite, han var underbar !
Han stack för mig en gång men inte mer !

Sen så mockade jag och tog in dom stora , då kom lilla looooova , och hjälpte mig med att tjöta.. <3333333

HAHA nej men hon kollade på medans jag mockade klart, så fick hon låna en jacka av mig, sen tog vi in dom små ,


Så gjorde vi iordning Kron och Isak och red en sväng, Kron var vunderbar ! åh gud, lite sur för att Isak var där men inget mer ! :')

Sen fick jag testa Isak lite barbacka asså AW han var jätte pigg och jätte skumpig D: 

Efter det ställde vi in  hästarna och gick in och höll Inger lite sällskap , Fick lite godis och saft där namnam :3

Sen släppte vi in hönsen och ankorna, min lilla ankunge ville inte in så vi fick bära in han ! HAHA :'3
Lova fick tag på han och ba "HUR HÅLLER MAN EN ANKA?!?!?!" HAHAh åh,,,

Sen fodrade vi hästarna , fåren och kaninen.

ÅH AHAHAH måste göras om dagen asså xd.

Sen gick vi hem till mig i mörkret Lova höll på att skrämma ihjäl sig själv ... x''d

Men när vi väl kom hem så skulle vi laga mat,

Blev köttfärssoppa med lite allt möjligt vi hade hemma .. xd

Men det blev faktiskt gott !

Sen så tittade vi på Linas kvällsbok och somnade xd

Torsdag så gick jag och lova ner till stallet vid halv nio och släppte ut shettisarna, när jag skulle öppna Hilmers box dörr så klämmer jag mitt finger så jag får en blod blåsa.. smart i know,

så den gick jag och störde mig på hela dan sen.

sen åkte Lova hem vid 9 tiden.

Och så lastade jag och Ingemar på minisarna och åkte till ALE.
Där också för hovarna,
Samt så kollade vi om dom kunde kolla fairys syn (den minsta).

Eftersom hon stretade emot när dom skulle kolla ögonen så fick hon lugnande, och den första fick dom inte in i blod ådran så dom tog en till som sattes rätt, kan ju säga att efter det var hon lugn.
Hon blev så lugn så hon la sig i bredvid mig :'3

Jag satt nämligen på golvet..

Sen så satte jag mig på en pall och då kom hon och la huvudet i knät på mig :')

Men dom fick tyvärr reda på att hon var blind på ena ögat..
så jag har bestämt mig för att jag ska gosa mycket med henne , så hon vet att hon kan lita på mig!

A och nu är det fredag och jag ska snart till mormor :3

Fixa lite inför jul vet ni , imorgon smäller det!


Nu ska jag ta och göra mig iordning vi hörs !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0