Lite allt möjligt.

Haha , vet inte vad jag ska säga , jag har bara slappat idag,
Kollat film och sovit typ ..

Laddar upp mig för helgen med Lova!

Ja iaf, på Onsdag ska jag rida Kron och Vör!
Samt mocka alla boxar, fodra och släppa in hästarna.
Och när jag säger alla menar jag alla, till och med lösdriften!
Sen på Torsdag ska jag rida Vör igen och mocka och fixa.
Fredag ska jag rida Vör igen och kanske isak .
Och så mockningen och det med såklart!

Ohye,

I know haters gonna hate att jag tänker skaffa sommar häst när jag redan har en att rida..

But i say so what?
Jag kommer inte direkt att skita i Kron bara för att jag skaffar en att utveklas med, träna , hoppa , rida ut, mysa med och kanske tävla.

Jag kommer fortfarande att älska Kron över allt, jag kommer inte att sluta rida han bara för det , jag kommer fortfarande att rida han 2 dar i veckan och eftersom jag ändå är där varje dag för att ta hand om ponnyn som jag kanske ska låna kommer jag ju att gosa och mysa med han lika mycket som innan , inget ska förändras. Förutom att jag antagligen kommer att utveklas mer i min ridning och så men det kommer ju bara att hjälpa mig att antagligen komma längre med Kron!

Det är ju så att jag vill komma längre med Kron och det gör vi ju men jag känner att jag har mer att ta fram. Sånt som jag inte kan få fram med han , jag vill ju utveklas i både hoppningen och dressyren fast med hoppningen.

Och jag vill ju inte förstöra Kron genom att hoppa han direkt..
Efter som han inte har alla muskler och sånt för att orka bära upp sig så kommer jag ju inte att kunna utveklas så mycket på ett tag eftersom det tar ett bra tag att jobba upp musklerna!

Kan ju säga så här så här såg det ut i april :  Ville inet vara på spåret bara sköt ut med bogen.
Och hoppade inte alls.


I augusti tror jag detta var såg det ut så här :
Vi flög över hindrena tillsammans.Vi samarbetade och det var mysigt att slippa dragkampena med dig.
Vi galloperade mer och mer på spåret fast att du tycker det är jobbigt.
Tillsammans blev vi ett underbart par som hoppade över hindrerna tillsammans!

Jag älskar denna hästen! ------> 
Min underbara prins.
Han har tagit mig långt och nu i december , vi hoppar inte utan vi bygger upp våran vänskap, tillit och respekt.
Samt så satsar jag och han på att bygga muskler i dressyren.
jag hoppas någon kan fota mig snart så ni får se resultatet, eller a filma går bra det med!
Så ni som snackar om att jag bara kommer skita i Kron och att det är onödigt att jag älskar han och tar hand om han om jag ändå ska lämna han.
Men vad då har jag sagt att jag ska lämna han?
NEJ DET HAR JAG INTE.
För det kommer jag inte.
När han behöver mig som mest ja då finns jag där för han.
För Jag älskar han mer än allt annat.
Ja mer än min familj på ett sätt..
Förlåt men han betyder mest.

Men visst älskar jag min familj massa med, men Kron går faktiskt i första hand.
Love and peace Embla ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0